Звернення громадян

Порядок подання

Порядок подання звернення громадян в Україні врегульовано Законом України "Про звернення громадян" і включає усні та письмові звернення, які можна подати особисто, поштою, електронною поштою чи телефоном через контакт-центри.

Письмове звернення має містити прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання, суть питання та підпис заявника із зазначенням дати. Анонімні звернення, як правило, не розглядаються.

1. Хто може подавати звернення?

Запит можуть подавати:

  • фізичні особи;
  • юридичні особи;
  • об’єднання громадян без статусу юридичної особи.

2. Які вимоги до звернення?

Відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян» звернення має містити:

1) прізвище, ім'я, по батькові;

2) місце проживання;

3) суть питання;

4) підпис заявника із зазначенням дати.

Анонімні звернення, як правило, не розглядаються.

3. Які види звернення існують?

  • Усне звернення:

    Викладається громадянином на особистому прийомі або телефоном. Посадовець записує звернення.

  • Письмове звернення:

    Надсилається поштою, особисто передається до органу чи установи, або надсилається електронною поштою чи іншими засобами електронного зв'язку через мережу Інтернет.

Способи подання

  • особисто: принести звернення до Великодобронської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області

  • поштою на адресу: 89463, вул. Чонгор, буд. 2, с. Велика Добронь, Ужгородський район, Закарпатська область
  • електронною поштою: rada@nagydobronyi-kisterseg.gov.ua

  • телефоном: +380312714325, +380312714256

Строки розгляду

Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядають і вирішують у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляють особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

Оскарження

Механізм оскарження звернень громадян передбачає подання скарги до вищого органу, а в певних випадках – до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або до суду, якщо порушені права не відновлено після розгляду звернення. Важливо дотримуватися встановлених законом вимог до скарги, зокрема, зазначити суть питання, а також подати її у встановлений строк та у відповідній форм.

Загальний порядок оскарження:

  1. звернення до Уповноваженого з прав людини;

  2. звернення до суду.

Вимоги до скарги:

  1. Форма: Скарга подається в письмовій формі.
  2. Зміст: У скарзі необхідно зазначити:
    • Прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина;
    • Суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
    • Рішення або копії рішень, які приймалися за вашим зверненням раніше.
    • Інші документи, необхідні для розгляду скарги.

Шаблони звернення

ПРОПОЗИЦІЯ (ЗАУВАЖЕННЯ)

ЗАЯВА (КЛОПОТАННЯ)

СКАРГА